Lansare de carte: Cinema II – imaginea-timp de Gilles Deleuze

Librăria Book Corner şi Editura Tact vă invită marți, 17 decembrie, începând cu ora 17.00 la lansarea volu mului Cinema II – Imaginea-timp de Gilles Deleuze (Tact, 2013). La eveniment vor participa traducătorii Ştefana şi Ioan Pop-Curşeu, alături de Horea Poenar și Virgil Pașca.

cinemaDespre carte

Odată cu apariţia celui de-al doilea volum din seria Cinema 2. Imaginea-timp, cititorii români au în sfârşit acces la integralitatea celui mai semnificativ demers analitic şi teoretic al cărui obiect a fost cea de-a şaptea artă, în decursul istoriei sale. Conceput ca o sumă de mare anvergură, dipticul lui Gilles Deleuze nu schimbă doar abordarea filosofică a celor două concepte de bază ale fiinţării omului în lume, „spaţiul” (Imaginea-mişcare) şi „timpul” (Imaginea-timp), din perspectiva mutaţiilor gnoseologice produse de apariţia cinematografului, ci vine şi cu o multitudine de interogaţii conexe: dragostea, moartea, politicul, adevărul, vorbirea. Toate sunt însă abordate pornind de la filme, de la modul în care cinematograful a ştiut să elaboreze o eficientă gândire în act. Or, în fond, meritul suprem şi puterile gândirii cinematografice sunt de „a ne reda credinţa în lume”, aşa cum susţine Deleuze însuşi. (Ioan Pop-Curşeu)

Despre autor

Gilles Deleuze (1925-1995), unul dintre cei mai influenţi şi mai comentaţi filosofi francezi postbelici, este autorul unei opere ample, desfăşurate pe mai multe linii: istoria filosofiei (Kant, Leibniz, Hume, Spinoza, Nietzsche, Bergson, Foucault), critică literară (Proust, Sacher-Masoch, Kafka, Beckett, Artaud, Kleist, Dostoievski, Lewis Carroll, Melville, Scott-Fizgerald etc.), cinema, pictură (Francis Bacon), cărţi de dialoguri. Considerat părintele unui nou empirism, Deleuze este creatorul câtorva concepte foarte dezbătute în prezent (rizom, pliu, linii de fugă, deteritorializare/reteritorializare, asamblaj, plan de imanenţă, maşini dezirante etc.) Cărţi edificatoare ale noului sistem de gândire: Logica sensului (1969), Difere nţă şi repetiţie (1969), Cinema (I, II), Nietzsche şi filosofia, Pliul. Leibniz şi barocul etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.