Modern solo piano 4: Leszek Możdżer – „Komeda”
Duminică, 4 martie, Teatrul Naţional Bucureşti – sala Atelier, ora 20.00.
Un eveniment jazz.ro.
[hr]
Modern solo piano 4: Leszek Możdżer – „Komeda”
Duminică, 4 martie, Teatrul Naţional Bucureşti – sala Atelier, ora 20.00.
Un eveniment jazz.ro.
[hr]
Din nefericire am fost la concert. Cam de 20 de ani se spala creierul publicului bucurestean de catre Green Hours cu „avangarda” muzicii europene. Am facut studii muzicale si pot afirma ca acest concert de pe 4 Martie a fost deplorabil. Bineinteles, voi fi contrazis. Adevarul tot unul este… A fost mediocru. Publicul nu ar pregatirea necesara sa-si de-a cu parerea la modul teoretic despre muzica. Noi avem un public snob si incult muzical, asa ca nu aplauzele frenetice ale acestuia dovedesc valabilitatea unui demers componistic. Voicu Radescu de 20 de ani induce publicului falsa impresie ca ceea ce promoveaza este automat valoros si original. Gresit! El este un afacerist care investeste banii pe care ii are in subcultura pe care o promoveaza. La concertele pe care le organizeaza vine publicul pe care el l-a format in aceste 2 decenii de mediocritate opulenta, iar reactia este cea pe care a format-o el. In ceea ce il priveste pe Cristian Moraru, el este un naiv… Isi investeste banii in lucruri trecatoare, fara valoare… Imi pare rau pentru el.
Sunt perfect de acord că publicul (în general, nu doar al nostru) e mai degrabă snob și incult muzical. But it’s not the point – nu în totalitate, cel puțin, doar nu era un masterclass. Apoi, depinde și cu cine îl compari :).
Sincer, nu mă prea interesează ambalajul prezentării, ce părere au avut restul sau cine în ce investește; merg la concerte pentru experiențe strict personale. Și l-am văzut pe Mozdzer alături de Lars Danielson într-un concert foarte bun, la Gărâna, acum câțiva ani.
Sa stiti ca exista si in Romania pianisti care rivalizeaza cu cei din Occident, as putea sa spun ca ii si depasesc. Este cazul unui pianist roman, aproape necunoscut….(caz tipic romanesc). Numele sau este Stefan Lovin (are si un website http://www.stefanlovin.com). Eu cred ca este un mare talent, cu un stil foarte personal; consider ca nu este cu nimic mai prejos decat L. Moszder, doar ca nu este cunoscut, din pacate.
Aveti, fara indoiala, mare dreptate. Leszek e un zero, aidoma lui Voicu, Cristi si, indraznesc sa ma asemuiesc lor, mie… Ceea ce promovam noi este subcultura si e bine ca ne-ati aratat cu degetul, sa vada toata lumea cine suntem cu adevarat. Totul a inceput acum 2 decenii, din rapacitatea miliardarului de Voicu, a continuat apoi cu Garana, manifestarea ce l-a imbogatit violent pe mogulul Banatului, verosul Marius, si pare ca se propaga rapid – ‘naivul’ Cristi e, de fapt, calare pe banii si constiintele snobilor si incultilor. Nici nu stiu ce cale ar fi mai potrivita unei penitente adecvate… Poate sa va lasam sa ne sugerati marile talente, cu stil foarte personal ?
Daniel, iti multumesc frumos pt comentarii.Am un mare defect recunosc, naivitatea.Nu-ti face griji pentru banii mei, am resurse financiare nelimitate.In ceea ce il priveste pe Voicu Radescu, ai perfecta dreptate, am intrerupt orice fel de colaborare cu el si promit ca nu mai pun niciodata piciorul pe la Green.(am auzit ca s-a imbogatit de pe urma festivalului de jazz si a concertelor de jazz organizate la Green; premiul Uniter in 2004 l-a luat pe spaga-stiu sigur asta; ca si mine e putred de bogat).Te rog frumos sa ma ierti pentru si pt recitalul lui Leszek Mozdzer(cred ca-l alinti cand ii spui L. Moszder), data viitoare alege tu pianistul, eu doar vin cu banii.
Cu publicul snob si incult iarasi trebuie sa-ti dau dreptate, avem o mare problema.Trebuie sa gasim rapid o solutie, poate reusim sa-i exterminam.
Sunt total de acord cu tine cand spui ca muzicienii de jazz din Romania, sunt mai buni ca cei din Occident(apropo, visul meu cand eram pusti si la fel de naiv ca acum era sa emigrez in Occident, mai exact in Polonia) si total necunoscuti.In plus, cred ca ai nostrii sunt si mult mai seriosi.
Domnu’ Daniel, sefu’ Radescu este plecat in Caraibe pentru citeva zile, cu ocazia sarbatorilor pascale.
Am imensa rugaminte, daca ati putea, sa stergeti postarea, sa nu cumva sa o vada de acolo chiar si sa nu se mai intoarca niciodata, acum ca l-ati demascat.
Noi, departamentul subcultural din Green, totusi, ce ne facem, daca ne lasa de izbeliste si nu ne mai putem infrupta din bogatia sa?!
P.S. Cu jena, imi permit sa adaug o completare: intre 1 si 4 iunie va avea loc Green Hours INTERNATIONAL JAZZ Fest 2012 – editia a 4-a (cu probabilitate ultima, in urma dezvaluirilor expertului muzical, domnu’ Daniel).
Cu sfiala, ne permitem si sa va punem in cunostinta cu citeva dintre numele penibile care alcatuiesc line-up-ul acestei ultime editii: Nils Petter Molvaer Trio, Jasper Høiby’s Phronesis, Contemporary Noise Sextet (polonezi amariti) s.a…ah, si din Romania citiva (tot amariti) artisti promovati (de fapt doar de 18 ani) de sefu’ V.R.: Vlaicu Golcea, Marta Hristea, Sebastian Burneci, Mario Florescu, Sorin Romanescu, Luiza Zan…etc. 🙁
Corect, numai ca acestia pe care ii aduceti voi (romani+straini), nu reprezinta jazz-ul modern, ci doar o ramura a muzicii New Age. New Age…de 2 ori scris, ca sa bagati la cap; la capul vostru lipsit de interogatii si afirmatii. Punct!!
Putea fi mai rău. Putea fi New Wave.